"قیمت امروز زعفران" | زعفرونی | بزرگترین سایت اطلاع رسانی و اخبار زعفران ایران | مرجع خرید و فروش آنلاین زعفران ممتاز | قیمت روز زعفران | آشنایی با انواع زعفران

آمار سایت

نظرسنجی سایت

وب سایت زعفرونی رو چگونه ارزیابی می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 12
  • بازدید کل : 23929

زعفران محصولی به کام دیگران


زعفران محصولی به کام دیگران

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان گفت: از دیرباز تولید زعفران به صورت انحصاری در اختیار ایران است، به طوری که 94 درصد زعفران مورد نیاز دنیا را ایران تامین می‌کند.

نازخند صبحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه سهم ایران از تجارت جهانی زعفران فقط 60 درصد است و در این میان سایر کشورها سود کلانی از این حیث به دست می‌آورند، افزود: با وجود آنکه تولید زعفران متعلق به ایران بوده و ایران تولیدکننده 160 تن طلای سرخ است ولی جایگاه جهانی آن کم‌کم از دست ایران خارج می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 6 درصد محصول زعفران توسط کشورهایی چون یونان، افغانستان، کشمیر، هند و اسپانیا تامین می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که کشورهایی چون امارات متحده عربی، اسپانیا و ... زعفران ایران را خریداری و به آمریکا، کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کنند.

 

این فعال حوزه کشاورزی با بیان اینکه این قضیه باعث شده است که سهم ایران از تجارت جهانی محصول زعفران به حدود 60 درصد و سایر کشورها حدود 40 درصد برسد، ادامه داد: این آمار حاکی از آن است که زعفران تولیدی ایران به نام دیگران به دست مصرف‌کننده می‌رسد و این ضعف بخش کشاورزی ایران است که به دلیل عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان زعفران، سود این محصول استراتژیک نصیب سایر کشورها می‌شود.

 

صبحی با یادآوری اینکه کشت طلای سرخ در کشورهای همسایه از جمله افغانستان، آن‌هم با قاچاق پیاز این محصول توسط قاچاقچیان رونق گرفته است، اظهار کرد: این در حالی است که آمریکا تعرفه ورود زعفران را برای افغانستان برداشته است. متاسفانه هندوستان هم تعرفه ورود این محصول را برای افغان‌ها برداشته‌، در حالی که حمل آن با 38 درصد عوارض همراه است.

 

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان با اشاره به اینکه سخنگوی وزارت کشاورزی افغانستان اعلام کرده که زعفران ما به چین صادر شده و کشت آن در 34 ولایت نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به مراحل بعد از تولید و عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان زعفران منجر به این خواهد شد که طی سالیان آینده نه تنها در صادرات، بلکه در تولید زعفران نیز دچار مشکلات عدیده شویم، لذا حمایت از زعفران‌کاران ایران، امری ضروری است.

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 510

برچسب های مهم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیریت سایت "قیمت امروز زعفران" محفوظ می باشد. کپی برداری از مطالب سایت به هر نحو، مورد رضایت ما نمی باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما